۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵

رئیس پژوهشگاه رویان:

«کاظمی آشتیانی» به جوانان اعتماد کرد

«کاظمی آشتیانی» به جوانان اعتماد کرد

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: کاظمی آشتیانی خوشبین بود و به جوانان اعتماد داشت و فضای معنوی و کُنام مؤثری که در پژوهشگاه رویان شکل گرفته است، بدلیل دیدگاه و طرز تفکر ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در یادواره دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با دست خالی و همت دکتر کاظمی آشتیانی کار خود را آغاز کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: شانزدهمین سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی همزمان شده است؛ امیدواریم که در این ایام، مورد عنایت خاص حضرت فاطمه زهرا (س) قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه افرادی مانند سردار سلیمانی و دکتر کاظمی آشتیانی از جمله افرادی بودند که با خداوند معامله و اجرشان را فقط از درگاه پروردگار مسئلت می‌کردند و مورد رحمت و لطف خاص خداوند هم قرار گرفتند. آینده‌نگری دکتر کاظمی آشتیانی، راهگشای همه همکاران در پژوهشگاه رویان بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان افزود: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی امکان‌سازی بود؛ آشتیانی فرصت‌هایی ایجاد می‌کرد تا استعدادهای جوان با وجود همه مشکلات، شکوفا شوند.

وی تاکید کرد: کاظمی آشتیانی خوشبین بود و به جوانان اعتماد داشت و فضای معنوی و کُنام مؤثری که در پژوهشگاه رویان شکل گرفته است، بدلیل دیدگاه و طرز تفکر ایشان بود که حتی بعد از ۱۶ سال هنوز در این محیط حفظ شده است.

به گفته شاهوردی، سرلوحه قرار دادن خدمت به خلق، خوش خلقی و خوش قولی، دردمند بودن، خستگی‌ناپذیری، تلاش برای نظام و انقلاب از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی بود.

در ادامه دکتر عباس کبریایی زاده، استاد و مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ریشه همه این یادبودها و مراسم گرامیداشت‌ها به همان مسئله مسئولیت‌پذیری باز می‌گردد و باید به ما یاد داده شود که مسئولیت‌پذیر باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتاً مسئولیت‌پذیری در درجه اول متوجه خودمان است؛ اینکه خداوند به ما سلامتی، عمر و فرصت داده است؛ در درجه بعد در مقابل خانواده و سپس در برابر جامعه مسئولیت داریم.

کبریایی زاده عنوان کرد: (پیمودن) پله‌های موفقیت از پذیرش مسئولیت آغاز می‌شود و بعد از پذیرش مسئولیت، باید قانون‌گرا و قاعده‌مند باشیم. اگر قانون‌مند شدیم، پیش‌بینی‌پذیر می‌شویم و می‌توان روی چنین فردی حساب کرد.

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: دکتر کاظمی آشتیانی و همکارانشان در جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران از همین جنس بودند و معتقدم مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، شهید راه مسئولیت‌پذیری بود و با عشق به حوزه نازائی، سلول درمانی و ... پرداختند.

همچنین دکتر اکبر عبداللهی اصل، استادیار گروه اقتصاد و مدیریت داروی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: مراکز شتاب‌دهی تلاش می‌کنند ارزش مادی برای پژوهش‌ها و ایده‌ها ایجاد کنند. در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز نگرش عوض شده و دانشگاه نسل سه و چهار می‌طلبد که اساتید و محققان مسیرشان را مشخص‌تر و تکلیفشان را با کارشان روشن کنند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رویان این ظرفیت را دارد که ۵۰ استارت آپ از آن خلق شود. اکنون شکل دانشگاه‌ها در دنیا نیز در حال تغییر و نوآوری است و ما نیز باید به آن سمت حرکت کنیم.باید چهره‌های جدید، پژوهشگران جدید و کارمندان مبتکر را شناسایی کرده و به آن‌ها فرصت فعالیت دهیم.

وی اصل راه‌کار کارآفرینی و خلق ارزش را توجه بیشتر به طبقات میانی پژوهشگران عنوان کرد و گفت: باید به اساتید بزرگ نگاه کنیم اما طبقه متوسط را هم ببینیم و از آنها حمایت کنیم.

کد خبر 5392898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha